5 Simple Techniques For حد انتظار بیماری سل

Wiki Article

بیماری سل دو نوع دارد: سل فعال و سل غیرفعال. اولین قدم برای درمان قطعی سل، تشخیص صحیح نوع این بیماری است.

بیماری سلیاک مقاوم یکی دیگر از عوارض است. در موارد نادری، آسیب روده‌ای ناشی از بیماری سلیاک همچنان ادامه دارد و منجر به سوء جذب قابل توجهی می‌شود، حتی اگر یک رژیم غذایی کاملا بدون گلوتن داشته باشید. این وضعیت به عنوان سلیاک مقاوم به درمان شناخته شده است. اگر علی رغم داشتن رژیم غذایی بدون گلوتن، علائم و نشانه‌های سلیاک را حدود ۶ ماه تا ۱ سال همچنان داشته باشید، ممکن است پزشک تان آزمایش‌های بیشتری را به شما توصیه کند و به دنبال توضیحات بیش تری برای علائم شما باشد.

از رایج‌ترین این تست‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

متاسفم براتون به چند دلیل: ۱_تاهیونگ اشتباهه درستش تهیونگه ۲...

علیرضا افتخاری مرد هزار چهره موسیقی ایران کنار دختران جذابش+ عکس و بیوگرافی

● عوامل خطری که احتمال ابتلا به باکتری‌های عامل بیماری سل را افزایش می‌دهند عبارتند از:

شرکت آدوراطب عضوی از گروه کوبل است. گروه کوبل، به عنوان گروهی پیشرو در صنعت دارو و سلامت با ساختاری یکپارچه و با همکاری چندین شرکت بین‌المللی مانند سانوفی، آسترازنکا، نوارتیس و سینتون در حال فعالیت است.

مشکلی که در بدن فرد مبتلا به سلیاک ایجاد می‌شود، صاف شدن پرز روده است.

فردین گفت: ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ در ۴:۱۶ ب٫ظ سلام من قبلااگه بگم بخاطراین بیماری چقدرزجرکشیدم باورنمیکنیدچون تشخیص ندادم مریضیم چیه اماالان بارعایت کردن موادغذایم هیچ مشکلی ندارم وخیلی هم خوشحالم

مهم ترین عامل مستعد یا « ریسک فاکتور»  ابتلا به این بیماری جنسیت است و این بیماری در زنان شش برابر مردان مشاهده شده است. عوامل هورمونی در زنان از عوامل مستعد کننده در آنها برای ابتلا به این  بیماری  یعنی لوپوس است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

● با این حال، تست کامل نیست. فقط می‌تواند به شما بگوید که آیا عفونت سل دارید یا خیر، نه اینکه آیا شما بیماری سل فعال دارید یا خیر. به علاوه، برخی از افراد حتی در صورت ابتلا به سل به آزمایش پاسخ نمی‌دهند.

[۴۲] برای جلوگیری بیماری سل نام از آبشار شیوع فرد به فرد، افراد مبتلا به سل فعال «آشکار» را جدا می‌کنند و آن‌ها را تحت رژیم‌های دارویی ضد سل قرار می‌دهند. پس از حدود دو هفته درمان مؤثر، به‌طور کلی افراد مبتلا به عفونت فعال غیر مقاوم برای دیگران مسری نخواهند بود.[۴۱] اگر کسی آلوده شود، به‌طور معمول سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا شخص به تازگی آلوده‌شده به اندازه کافی برای انتقال بیماری به دیگران مسری شود.[۴۳] بیماری‌زایی[ویرایش]

○ اگر سل بر کلیه‌ها تأثیر بگذارد: وجود خون در ادرار و از دست دادن عملکرد کلیه

Report this wiki page